شستشو فرش ابریشم

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه فرش کهنه را نو کنیم ؟ فرش ها و قالی از جمله گران ترین اجزا و وسایل دکوراسیون هستند که خرید و تعویض آن ها هزینه زیادی را به همراه دارد.
این در حالی است که امروزه با روش های مختلف و بسیاری می توانید فرش های کهنه خود را تعویض نکنید و به نو کردن آن ها بپردازید. اینکه کهنگی فرش شما از نظر کثیفی، رنگ رفتگی، پارگی وغیره باشد، در انتخاب روش نو کردن آن تاثیر بسیاری دارد.
زیرا روش های مناسب برای نو کردن فرش های کهنه شامل شستشو، ترمیم، پرداخت، مرمت وغیره می شوند که هر یک برای رفع برخی از مشکلات فرش های کهنه کاربردی هستند. بنابراین اگر می خواهید با نو کردن فرش کهنه خود، هزینه ها را کاهش دهید؛ بهتر است ابتدا با یکایک این روش ها آشنا شوید.

آیا می دانید چگونه فرش کهنه را نو کنیم ؟

فرش ها از جمله پرکاربردترین و در عین حال گران قیمت ترین اجزا و وسایل در دکوراسیون منازل، ادارات، هتل ها و دیگر مکان ها هستند. به همین دلیل در صورتی که از آن ها به خوبی مواظبت نشود یا سالیان زیاد از آن ها استفاده کنید، کهنه می شوند و شکل و شمایلی متفاوت پیدا می کنند.
در این شرایط بسیاری از افراد نسبت به تعویض فرش خود با فرش های نو یا دست دوم اقدام می کنند اما باید بدانید راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که حتی کم هزینه تر هستند. به عنوان مثال اگر فرش شما یادگاری کسی است، طرح آن را دوست دارید یا در هر صورت به آن علاقه مند هستید و نمی خواهید آن را بخاطر کهنگی دور بیندازید، امکان نو کردن آن وجود دارد.
اگرچه ممکن است با شنیدن نو کردن فرش کهنه متعجب شده باشید اما روش های بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن ها فرش کهنه شما مانند روز اول می شود. این روش ها بیشتر در قالیشویی ها هستند و امکان انجام آن ها در منزل بسیار کم است.
از جمله شیوه های کاربردی برای نو کردن فرش های کهنه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شستشو

اگر می پرسید چگونه فرش کهنه را نو کنیم و به دنبال شیوه ای ساده هستید، باید بدانید کافی است فرش خود را شستشو دهید. فرش ها هر اندازه که قدیمی باشند، زمانی که شسته می شوند؛ جلوه بسیاری پیدا می کنند که باعث زیبایی دکوراسیون محیط شما نیز خواهند شد.
زیرا روش های مختلف شستشو مانند اعلاشویی، نانوشویی وغیره باعث می شوند که تمامی آلودگی های فرش ها به خوبی برطرف شود و رنگ های روشن آن درخشندگی روز اول خود را پیدا کنند. بنابراین در صورتی که قصد دارید فرش کهنه خود را تعویض کنید، ابتدا نسبت به نو کردن آن با شستشو اقدام کنید.
شستشو بهترین روش برای نو کردن فرش های کهنه محسوب می شود. زیرا نه تنها برای همه فرش ها از جمله ماشینی، دستباف وغیره با سایزها و طرح های گوناگون کاربرد دارد بلکه هزینه آن نیز زیاد نیست. چنان که با شستشوی فرش کهنه قطعا به اندازه ای شگفت انگیز خواهد بود که تا مدت ها از خرید فرش نو و تعویض فرش کهنه خود صرف نظر کنید.قیمت قالیشویی آنلاین
البته توجه داشته باشید این شستشو باید به صورت کاملا اصولی، تخصصی، با مواد شوینده مناسب و دستگاه های تمام اتوماتیک در قالیشویی های حرفه ای و معتبر انجام شود تا نتیجه دلخواه را کسب کنید. در این رابطه باید بدانید قالیشویی امیدان یکی از این مراکز است که به صورت کاملا تخصصی و با بهترین روش های روز دنیا نسبت به شستشوی انواع فرش ها اقدام می کند و فرشی کهنه شما را نو تحویل می دهد.

ترمیم و رفوگری

یکی دیگر از روش های پیشنهادی در پاسخ به این سوال که چگونه فرش کهنه را نو کنیم ، ترمیم یا رفوگریفرش است. منظور از ترمیم قالی ها و فرش ها این است که تمامی مشکلات آن ها برطرف شود. البته برخی از مشکلات جزئی با روش های آسان برطرف می شوند اما عیوب جدی همچون پوسیدگی، کجی، پارگی، سوختگی وغیره با استفاده از شیوه های مرمت قابل رفع هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم.
در هر صورت در این شیوه نشانه های کهنگی فرش ها به بهترین شکل ممکن از روی آن حذف می شوند و تاحدودی مانند روز اول خواهند بود. حال از جمله شیوه های آسان برای نو کردن فرش های کهنه با ترمیم و رفوگری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع چروکیدگی

یکی از نشانه های اصلی فرش های کهنه که برای نو کردن آن ها باید برطرف شود، چروکیدگی فرش ها است. اگر فرش شما نیز این مشکل را دارد، باید بدانید راه های خانگی بسیاری برای حل آن وجود دارد. چنان که از جمله این روش ها می توان به تا کردن فرش به جهت برعکس، لول کردن، بخارشو کشیدن، استفاده از وسایل سنگین وغیره اشاره کرد.
اما در صورتی که از این روش ها نتیجه نگرفتید یا فرصت و زمان انجام آن ها را ندارید و می پرسید چگونه فرش کهنه را نو کنیم ، باید بدانید قالیشویی ها نیز از روش های مختلفی برای رفع چروکیدگی فرش استفاده می کنند. از جمله کاربردی ترین آن ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:
• اتو پرس: در بسیاری از مراکز قالیشویی برای رفع چی و چروک و امواج فرش ها از اتو پرس های حرفه ای استفاده می شود.
• نوار: در این شیوه اگر فرش شما چروک یا پیچ خورده باشد، افراد متخصص در مراکز قالیشویی نوارهایی را از پشت به آن قسمت متصل و محکم می کنند. به این صورت فرش به شکل استاندارد خود برمی گردد.

ریشه بافی

یکی دیگر از روش های ترمیم و رفوگری فرش ها ریشه بافی است که طرفداران بسیاری دارد. البته از این شیوه تنها برای ترمیم انواع فرش های دستباف استفاده می شود و برای مدل های ماشینی کاربرد چندانی ندارد. زیرا معمولا پس از مدت ها استفاده از فرش های دستباف، ریشه های آن ها آسیب های جدی می بیند که می توانید با ریشه بافی فرش نسبت به رفع آن ها اطمینان حاصل کنید.لبه دوزی فرش
این کار روش های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به ریشه بافی به صورت متصل، مغزی و بطلمه اشاره کرد که هر یک به شکل متفاوتی انجام می شوند. برای اطمینان از ترمیم ریشه های فرش خود به بهترین شکل و استفاده از روش مناسب می توانید از خدمات ریشه بافی قالیشویی امیدان بهره مند شوید.

دوردوزی، شیرازه دوزی یا لبه دوزی

اگر کناره های فرش شما خراب شده است و می پرسید چگونه فرش کهنه را نو کنیم ، باید با دوردوزی فرش یا لبه دوزی و شیرازه دوزی آشنا شوید. زمانی شما باید از این شیوه برای تعمیر فرش کهنه خود استفاده کنید که شیرازه های چپ و راست آن دچار پوسیدگی شده باشند.
شیرازه ها، بافت های گردی شکل در لبه فرش ها هستند که در طول فرش قرار گرفته اند. شیرازه دوزی یا دور دوزی انواع فرش ها با سوزن، خامه ای به رنگ فرش و نخ چرم دوزی انجام می شود. این کار چندین شیوه دارد که از جمله آن ها می توان به چند ردیفه، متقاطع، متخاصم، متصل و منفصل اشاره کرد. اینکه از کدام یک از این روش ها برای تعمیر فرش شما استفاده شود، کاملا امری تخصصی است و فرد متخصص شیرازه دوزی باید درباره آن تصمیم گیری کند.

مرمت

مرمت دیگر روش ترمیم فرش است که برای نو کردن فرش های کهنه کاربرد دارد. در صورتی که فرش شما دچار پارگی، پوسیدگی یا سوختگی شده باشد، نو کردن آن با روش های گفته شده ممکن نیست و باید آن را مرمت کنید.
بنابراین در پاسخ به این سوال که چگونه فرش کهنه را نو کنیم ، باید بدانید تنها با مرمت با استفاده از نخ، سوزن، چاقوی بافت، کلاف های همجنس، انبردست، موم، درفش و انگشتانه می توان پوسیدگی یا سوختگی فرش ها را ترمیم کرد. البته انجام این کار در منزل به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و باید آن را به افراد متخصص در قالیشویی های حرفه ای بسپارید.

پرداخت

پرداخت فرش دیگر شیوه کاربردی برای نو کردن فرش ها است اما تنها برای فرش های دستباف کاربرد دارد. زیرا در پرداخت در واقع روگیری انجام می شود و بخشی از پرزهای فرش را از روی آن جدا می کنند. بنابراین اگر این کار با فرش های ماشینی انجام شود، آن ها بسیار نازک خواهند شد.تعمیر فرش
همچنین پرداخت برای همه فرش های دستباف مناسب نیست. به طوری که اگر فرش شما نقش های زیادی داشته باشد، کهنه یا پاخورده شده باشد و رنگ های آن درخشندگی روزهای اول را نداشته باشند، با این روش می توانید آن را نو کنید. زیرا پرداخت اگر توسط افراد متخصص انجام شود، باعث افزایش زیبایی رنگ ها و نقش فرش می شود.

نو کردن فرش کهنه با بهترین متدها در قالیشویی امیدان

تا به اینجا تلاش کردیم به پاسخ این سوال که چگونه فرش کهنه را نو کنیم ، بپردازیم. حال باید بدانید یکی از بهترین اقدامات برای نو کردن انواع فرش های کهنه، مراجعه به مراکز قالیشویی معتبر همچون امیدان است.
زیرا در این مجموعه افرادی متخصص با بررسی فرش کهنه شما، بهترین متدها را برای نو کردن آن انتخاب و اجرا می کنند. چنان که نه تنها فرش شما در مدت زمانی بسیار کوتاه نو می شود بلکه در زمان، انرژی و حتی بودجه شما بسیار صرفه جویی خواهد شد.

در نتیجه

نو کردن فرش های کهنه یکی از بهترین روش هایی است که به شما کمک می کند مجبور به خرید فرش نو و پرداخت هزینه های زیاد نباشید. البته نو کردن فرش ها روش های مختلفی دارد. چنان که یکی از بهترین آن ها شستشوی فرش است.
همچنین ترمیم، رفوگری، مرمت، شیرازه دوزی یا رودوزی، پرداخت وغیره دیگر شیوه های مناسب هستند که امروزه بسیاری از افراد از آن ها استفاده می کنند. اما مهم ترین نکته در پاسخ سوال چگونه فرش کهنه را نو کنیم ، این است که برای این کار به قالیشویی های حرفه ای و معتبر مراجعه کنید تا این کار توسط افراد متخصص انجام شود.
قالیشویی امیدان یکی از مراکزی است که با استفاده از متدها و روش های گوناگون به نو کردن انواع فرش های کهنه دستباف و ماشینی می پردازد. چنان که با مراجعه به این مرکز در زمان و بودجه خود بسیار صرفه جویی می کنید و در عین حال فرش کهنه خود را مانند روز اول دریافت خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *