رفوگری فرش امیدان با بیش از ۱۵ سال تجربه در زمینه تعمیرات فرش، دارای تخصص بالایی در زمینه لکه برداری فرش می باشد. لکه برداری فرش یکی از مهمترین بخش های ترمیم فرش دستباف می باشد که ممکن از بعد از شستشوی فرش رخ دهد.

در شست و شوی فرش در قالیشویی ها پنج مرحله انجام میشود که عبارتند از:

۱- خاک گیری

۲- تثبیت کردن رنگ فرش

۳- لکه برداری فرش

۴- شست و شوی فرش و آبکشی آن

۵- در نهایت خشک کردن فرش و بسته بندی آن می باشد.

لکه برداری فرش یکی از مراحل بسیار مهم در شست و شوی فرش ها می باشد.

لکه برداری فرش

در صورتی که لکه ها روی فرش باقی بمانند باعث تثبیت شدن لکه ها بر روی فرش می شود پس قالیشویی ها اول از همه باید به این نکته توجه کنند و لکه برداری فرش را اول از همه کارهای شست و شو انجام دهند. به طور کلی باید قبل از شست و شوی فرش ها لکه های فرش را پیدا کنند و آن ها را از بین ببرند.

البته یک نکته مهم دیگر این است که باید نوع لکه را اول شناسایی کنند چون که هر کدام از لکه ها ممکن است نحوه شست و شوی متفاوتی داشته باشند بعضی از لکه ها ممکن است توسط آب سرد پاک شوند و برخی دیگر ممکن است با آب گرم از بین بروند پس این نکته حائز اهمیت است که نوع لکه ها شناسایی شوند.

اولین قدم در شست و شوی فرش ها، شناسایی نوع لکه!

در تمام قالیشویی ها اولین کاری که در لکه برداری فرش باید انجام دهند شناسایی نوع لکه ها می باشد. بعد از آن که توسط کارشناسان قالیشویی نوع لکه شناسایی شد با در نظر گرفتن نوع فرش ها که فرش دستباف یا ماشینی می باشد یا حتی فرش خیلی قدیمی باشد نوع حلال و مواد شوینده فرش ها را انتخاب می کنند.

در این مرحله قالیشویی ها باید توجه کنند حلال مناسب را برای لکه برداری فرش انتخاب کنند چون نوع حلال برای لکه برداری فرش دستباف و لکه برداری فرش ابریشم و حتی لکه برداری فرش قدیمی متفاوت می باشد پس باید نوع حلال با توجه به نوع فرش انتخاب شود تا به الیاف فرش آسیبی وارد نشود.

شیوه های لکه برداری فرش

از بین بردن و پاک سازی لکه های تازه خیلی حساس و مهم می باشد. از بین بردن این لکه ها بسیار برای سلامت فرش ها مفید می باشد. خیلی از افراد هستند که از این موضوع اطلاع ندارند و به آن توجه چندانی ندارند. مهم این است که در گام اول شما نوع لکه را شناسایی کنید و همان طور باید بدانید که باید از کدام روش شست و شو برای شست و شوی فرش ها استفاده کنید.

در این مرحله باید به این نکته مهم توجه کنید که نوع فرش شما چه مدل می باشد چون روش و شیوه های لکه برداری فرش متفاوت است. لکه برداری فرش دستباف ، لکه برداری فرش ابریشم، لکه برداری فرش قدیمی با هم بسیار متفاوت می باشد پس این نکته بسیار مهم است که نوع فرش را بدانید تا از مواد شوینده ای استفاده کنید تا به بافت های فرش آسیبی وارد نشود.

لکه برداری فرش دستباف، لکه برداری فرش ابریشم و لکه برداری فرش قدیمی باید بسیار با دقت و حلال های خاص انجام شود وگرنه به بافت های حساس این فرش ها آسیب وارد می شود و چون قیمتی هستند باید به این نکته بسیار توجه نمود تا آسیبی به این فرش های قیمتی وارد نشود.

بعد از پیدا کردن روش شست و شوی فرش ها باید بدانیم چه مراحلی باید طی کنیم تا لکه ها را قبل از ماندگاری از فرش ها از بین ببریم.

مراحل لکه برداری فرش

۱- اولین گام در لکه برداری فرش خیس کردن لکه ها می باشد

کارشناسان فرش بسیار توصیه می کنند برای لکه برداری فرش از ترکیب حوله کاغذی و روزنامه استفاده کنید. اما این روش برای از بین بردن لکه های تازه می باشد. پس وقتی لکه ای در فرش مشاهده کردید اولین قدم خیس کردن لک ها می باشد. قرار دادن کمی روزنامه هم زیر فرش توسط کارشناسان فرش بسیار توصیه می شود.

 یک نکته که حتما باید به آن توجه کنید این می باشد که هرگز لکه ها را روی فرش مالش ندهید این کار باعث می شود به الیاف و بافت فرش ها آسیب های جدی و غیرقابل برگشتی وارد شود. برای از بین بردن لکه های تازه فرش توسط حوله کاغذی و یا روزنامه قسمت لکه را خیس کنید و به مدت یک تا دو دقیقه حداقل منتظر بمانید همچنین می توانید این عمل را یعنی خیس کردن لکه ها را چند بار نیز تکرار کنید.

۲- دومین گام در لکه برداری فرش آماده کردن محلول مناسب لکه برداری می باشد

به نکته ای که حتما باید به آن توجه کنید این می باشد که هرگز و به هیچ وجه نباید از محلول های شیمیایی قوی استفاده کنید. پس استفاده از سفید کننده ها و وایتکس را برای شست و شوی لکه ها کاملاً فراموش کنید و هرگز از این محلول های شیمیایی قوی استفادع نکنید چون بسیار برای الیاف و بافت فرش آسیب زا می باشند.

اگر لکه های آبی به فرش وارد شد مانند الکل یا رنگ های غذا مانند آبگوشت یا حتی بستنی بهترین محلول که برای شست و شوی این لکه ها استفاده می شود ترکیبی از سرکه سفید و آب می باشد به این صورت که یک چهارم قاشق چای خوری سرکه و مقداری آب را باید با هم دیگر مخلوط نمایید و به قسمت هایی که لک شده بزنید و تاثیر شگفت انگیز آن ها را در از بین بردن لک ها با سرعت زیاد، مشاهده کنید. راه های دیگری نیز وجود دارد اما استفاده از همین روش بهترین می باشد.

حالا سوالی که برایتان ایجاد می شود این است که برای لکه های شدیدتر چیکار باید کنید و لکه های شدید شکلات، خون و … چگونه پاک خواهد شد. جواب این سوال هم مخلوط محلول آمونیاک با آب می باشد برای اینکار کافیست یک قاشق سوپ خوری محلول آمونیاک را با یک فنجان آب مخلوط کنید و برای از بین بردن این لکه ها استفاده کنید و تاثیر شگفت انگیز این محلول خارق العاده هم مشاهده کنید. در این روش ها در کمترین زمان ممکن و بدون وارد شدن آسیبی به فرش ها لکه ها از بین خواهند رفت.

حالا شاید برایتان سوال پیش بیاید که لکه های قدیمی و تثبت شده در فرش ها را چگونه از بین ببریم و این عمل ممکن است یا خیر؟

باید برای جواب این سوال به نظر کارشناسان فرش توجه کنیم. محلولی که برای پاک کردن لکه های قدیمی توسط کارشناسان فرش توصیه می شود ترکیبی از سفید کننده کلر در آب است به این صورت که ترکیب یک بخش از سفید کننده کلر در پنج بخش آب می باشد.

لکه برداری فرش در تهران

 

 اما این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که استفاده از سفید کننده کلر حتما باید زیر نظر متخصصان و کارشناسان فرش انجام شود و به صورت سر خود استفاده نشود

 چونکه احتمال اینکه به بافت های فرش آسیب بزند بسیار زیاد می باشد.پس هرگز در خانه بدون در نظر گرفتن نظر متخصصان و کارشناسان فرش این کار و استفاده از سفید کننده کلر برای از بین بردن لکه های قدیمی را انجام ندهید.

چند نکته مهم برای لکه برداری فرش

اگر یکی از مراحل در لکه برداری فرش را اشتباه انجام دهید ممکن است باعث شود که لکه بر روی فشر تثبیت شود و هرگز از بین نرود و لکه بر روی فرش دائمی می شود. یکی از بزرگترین اشتباه ها در لکه برداری فرش استفاده از گرما برای خشک کردن لکه ها می باشد. اشتباه دیگری که بسیار انجام می شود مالش دادن لکه های تازه می باشد.

بدترین اشتباه در لکه برداری فرش خشک کردن لکه ها و بعد از آن مالش دادن لکه ها می باشد. پس اگر می خواهید به فرش هایتان آسیبی وارد نشود و یا اینکه لکه ها بر روی فرشتان تثبیت نشود هرگز از این روش ها استفاده نکنید.

لکه برداری فرش دستباف/ لکه برداری فرش ابریشمی

لکه برداری فرش دستباف و لکه برداری فرش ابریشمی حساسیت های بسیار زیادی دارد و باید با مهارت خاصی انجام شود. باید با آگاهی کامل از فرش و شناسایی محلول مناسب اینکار انجام شود. الیاف فرش های دستباف و ابریشمی بسیار حساس اند و در مقابل بسیاری از مواد شوینده بسیار آسیب زا می باشند.

در قالیشویی هایی که معتبر بوده و در کار خود وارد می باشند از مواد شوینده طبیعی برای این گونه فرش های حساس استفاده می کنند تا آسیبی به بافت این فرش های ارزنده وارد نشود. با حفظ سلامت کامل فرش لکه ها از بین می روند. اگر شما هم به دنبال قالیشویی معتبری می باشید که بسیار تخصصی عمل می کند و با استفاده از مواد شوینده طبیعی و نانو هیچ گونه آسیبی به فرش های شما ایجاد نمی کند، ما به شما بهترین و معتبرترین قالیشویی را در این زمینه معرفی خواهیم کرد.

قالیشویی امیدان/ بهترین قالیشویی

اگر به دنبال قالی شویی می باشید که تمامی نکات و اصول گفته شده در مقاله بالا توجه دارد همچنین تمامی اصول را برای شست و شو فرش هایتان رعایت می کند قالیشویی امیدان بهترین و شایسته ترین انتخاب می باشد . دیگر نگران شست و شوی فرش هایتان نباشید و این کار را به قالیشویی خوب امیدان با سابقه بالا بسپارید. قالیشویی ارزان و با قیمت منصفانه که تخصصی و مدرن می باشد قالیشویی امیدان می باشد.

قالیشویی امیدان عضو رسمی اتحادیه قالیشویان تهران با کد اتحادیه ۱۰۶ می باشد. شما می توانید با مراجعه نمودن به سایت اتحادیه قالیشویان تهران نام قالی شویی امیدان  را در لیست اتحادیه ها پیدا کنید پس با خیالی راحت و آسوده فرش های خود را به قالیشویی امیدان بسپارید. قالیشویی امیدان کادری متخصص برای شست و شوی فرش های گران قیمت، دستباف و فرش های ابریشمی شما دارد. بدون نگرانی فرش های دستباف و گران قیمت خود را به متخصصان قالیشویی امیدان بسپارید که بهترین انتخاب برای این فرش های گران قیمت می باشد.

سرویس سراسر تهران/ قالیشویی امیدان

در هر کجای تهران باشید می توانید از خدمات قالیشویی امیدان استفاده کنید زیرا که قالیشویی امیدان در سراسر شهر تهران سرویس دارد با تماس با قالیشویی امیدان و ثبت سفارش ماموران حمل و نقل فرش به منزل شما خواهند آمد و فرش را تحویل خواهند گرفت و بعد از شست و شوی فرش های شما نیز مامورین حمل و نقل قالیشویی امیدان فرش های شما را تحویل خواهند داد.

قالیشویی امیدان با نیم قرن سابقه درخشان در شست و شوی انواع فرش تمام نیازهای شست و شوی انواع فرش های شما رو رفع می کند. استفاده از مواد شوینده طبیعی و استفاده از مواد نانو و مواد شوینده گیاهی در قالیشویی امیدان باعث می شود که به فرش هایتان هیچگونه آسیبی وارد نشود و فرش کاملا سالم به شما تحویل داده خواهد شد و این موضوع را تضمین خواهند کرد.

قالیشویی تمام مکانیزه و مدرن امیدان

هزینه لکه برداری فرش

 

قالشویی امیدان مجهز به دستگاه های تمام اتوماتیک و پیشرفته می باشد و همچنین به سیستم گرماخانه گازی نیز متصل می باشد. قالیشویی امیدان متخصص شست و شوی فرش های گل ابریشم و دستباف و نفیس می باشد که این کار را توسط متخصصین فرش های دستباف توسط مواد شوینده طبیعی بدون هیچ گونه آسیبی به این فرش ها انجام می دهد.

رنگ برداری، رفوگری، پرداخت ریشه بافی و چرم دوزی نیز از دیگر خدمات قالیشویی امیدان می باشد. برای اینکه فرش هایتان شکسته نشود و یا چروک نشوند فرش شما را لول کرده تحویل می گیرد و لوله کرده و پلاستیک زده تحویل می دهد.

خدمات منحصر به فرد قالیشویی امیدان

۱- شست و شوی انواع و اقسام فرش ها ( ماشینی، دستباف، ابریشمی، قدیمی، تابلو فرش و…)

۲- رنگ برداری

۳- رفوکاری

۴- اتو و آهار

۵- چرم دوزی

۶- ریشه زنی

سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید، می توانید با خیالی راحت و آسوده و بدون دغدغه فکری فرش های خود را همچنین فرش های دستباف ،ابریشمی ، قدیمی و گران قیمت خود را به قالی شویی متخصص مدرن و حرفه ای امیدان با کادری مجرب بسپارید. که در این صورت هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت. فرش هایتان با بهترین مواد شوینده گیاهی و نانو و توسط بهترین اساتید و کادری مجرب و حرفه ای بررسی و شست و شو می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *