امروزه در مراکز قالیشویی از روش هایی گوناگونی برای شستشوی فرش ها استفاده می شود. این روش ها برخی قدیمی و بعضی مانند اعلاشویی فرش به روز و متفاوت هستند. این روش یکی از بهترین شیوه های شستشو در قالیشویی ها به شمار می رود که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می کند.

زیرا در اعلاشویی مراحل شستشو، مواد شوینده و حتی طریقه خشک کردن فرش ها با روش های معمولی قالیشویی کاملا متفاوت است. البته توجه داشته باشید که از این روش تنها برای شستشوی برخی از قالی ها می توان استفاده کرد و برای همه فرش ها مناسب نیست.

همچنین هزینه اعلاشویی با روش های دیگر تفاوت دارد و همین امر در انتخاب این روش از سوی افراد تاثیرگذار است. بنابراین اگر شما نیز تنها اسم یا تعریفی از این روش شنیده اید، بهتر است پیش از انتخاب به خوبی با آن، مراحل، هزینه و قالیشویی مجهز به دستگاه های اعلاشویی آشنا شوید.قالیشویی برتر در تهران

آشنایی با روش اعلاشویی فرش

درگذشته شستشوی فرش تنها یک روش داشت و آن پهن کردن فرش کف حیاط و شستشو با طی و مواد شوینده قدیمی بود اما امروزه شستن فرش ها نیز همانند بسیاری از امورات تغییر کرده است. به طوری که نه تنها با وجود قالیشویی ها دیگر کمتر کسی فرش را در منزل شستشو می دهد بلکه در این مراکز با روش ها و دستگاه های مختلفی فرش ها شستشو داده می شوند.

یکی از این روش های جدید و پرطرفدار در مراکز قالیشویی مکانیزه و حرفه ای، اعلاشویی است. اعلاشویی از جهات مختلفی با روش معمولی شستن فرش ها تفاوت دارد. همانطور که از عنوان این شیوه بر می آید، در اعلاشویی بسیار بهتر از روش های معمولی شستشو می شود.

با شست و شوی فرش های خیلی کثیف به روش معمولی وقت خود را تلف نکنید. چراکه نه تنها تمیز نمی شوند بلکه ممکن است آسیب هایی را نیز در آن ها مشاهده کنید. در صورتی که با اعلاشویی فرش های دستباف، ابریشم و ماشینی خیلی کثیف دیگر چنین نگرانی هایی نخواهید داشت. فرش های خود را پس از اعلاشویی کاملا تمیز، براق، صاف، بدون لکه و آسیب و مانند روز اول دریافت می کنید. زیرا اعلاشویی راهی برای حفظ زیبایی و سلامت فرش ها است.

از دیگر تفاوت های این شیوه با شست و شوی معمولی و نکات مهم در رابطه با آن باید به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

مواد شوینده مورد استفاده در اعلاشویی

یکی از اصلی ترین تفاوت های شستشوی معمولی با اعلاشویی فرش در قالیشویی ها، مواد شوینده مورد استفاده در این شیوه است. در این روش برخلاف دیگر شیوه ها از بهترین و باکیفیت ترین مواد شوینده و متناسب با بافت، رنگ و دیگر ویژگی های فرش استفاده می شود.

بیشتر مراکز قالیشویی در این شیوه از انواع شامپوها و نرم کننده ها استفاده می کنند که فرش های سخت و زبر، نرم شوند و به پاهای شما در زمان رفت و آمد آسیب وارد نکنند. همچنین مواد شوینده مورد استفاده در این شیوه به گونه ای است که نه تنها باعث تمیزی بیشتر فرش می شود بلکه هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی کند.

چنان که اگر قالی، قالیچه و فرش های شما در قالیشویی تر و تمیز با این روش شسته شوند، وقتی آن را تحویل می گیرید، همانند روزهای اول خود است. به همان زیبایی، تمیزی و براقی روزی که آن را خریده اید.

اعلاشویی و طریقه شستشو

اگر می خواهید بدانید تفاوت طریقه شستشو در شستشوی معمولی با اعلاشویی فرش چیست، باید بدانید فرش شما در این روش بیشتر از حالت معمولی شسته می شود. در شیوه های معمولی اصولا تنها یک بار فرش را شستشو می دهند.

این در حالی است که در اعلاشویی حتما دو مرتبه فرش شما به طور کامل مراحل شستشو را طی می کند و به همین دلیل بسیار تمیز می شود. همچنین ممکن است برخی از مراکز قالیشویی به درخواست مشتریان بیش از دو مرتبه فرش را در این روند شستشو دهند.

خشک کردن فرش در شستشوی ویژه

یکی دیگر از تفاوت های اساسی شستن معمولی با اعلاشویی به خشک کردن فرش ها مربوط می شود. در روش های معمولی از گرمخانه برای خشک کردن فرش پس از شستشو استفاده می کنند اما در اعلاشویی با اتو فرش را خشک می کنند.قالیشویی مجیدیه شمالی

در مراکز قالیشویی برتر در تهران اتوپرس های مخصوص برای خشک کردن فرش وجود دارد که در این شیوه با استفاده از آن ها فرش ها خشک می شوند. همچنین این اتوها حین خشک کردن، به صاف کردن و اتو کشیدن فرش ها نیز می پردازند. این باعث می شود که شما پس از اعلاشویی فرش، فرشی جدید را تحویل بگیرید و باور نکنید که همان فرش خودتان است.

خدمات اضافه در شستشوی ویژه

از دیگر نکات مهمی که در رابطه با اعلاشویی باید بدانید، این است که طی این فرآیند آسیب های فرش شما نیز برطرف می شود. شاید اگر شما روش معمولی را برای شستن فرش خود انتخاب کنید، در صورتی که درخواست نکرده باشید، به ترمیم و رفع آسیب های فرش نپردازند.

در صورتی که رفع آسیب ها در اعلاشویی جزوی از مراحل آن به شمار می رود. به طوری که طی این روش سفید شویی و لکه برداری نیز انجام می شود و برای آن هزینه جداگانه ای دریافت نمی کنند. به این صورت خیال شما از بابت تمیزی بی نهایت فرش راحت خواهد بود. برای بهره مندی از این خدمات کافی است به قالیشویی های معتبر همانند قالیشویی امیدان مراجعه کنید.

مراحل اعلاشویی

آیا تابه حال فکر کرده اید که مراحل اعلاشویی فرش چیست و چگونه فرش ها در این روش شستشو داده می شوند؟ در اعلاشویی ابتدا از همان روش معمولی شستشوی فرش ماشینی استفاده می کنند. چنان که فرش ها ابتدا با همان شیوه معمولی به طور کامل شستشو داده می شوند.

البته با این تفاوت که از مواد شوینده به خصوص استفاده می کنند. سپس تمامی قسمت های فرش از جمله رنگ، بافت، سوختگی، پارگی وغیره بررسی می شود. در این مرحله پرسنل متخصص قالیشویی با استفاده از روش ها و ابزارهای مخصوص به رفع آسیب ها و لکه برداری فرش می پردازند.

زیرا برای پاک کردن لکه لاک یا آدامس از شیوه متفاوت با پاک کردن لکه چای، غذا وغیره استفاده می شود. پس از لکه برداری تار و پود و بافت فرش را با استفاده از مواد براق کننده، براق و زیبا می کنند. در مرحله بعدی فرش برای خشک شدن آماده می شود.

چنان که ابتدا در گرمخانه و سپس با استفاده از اتوهای پرسی کاملا خشک و صاف می شود. در نهایت نیز فرش ها توسط قالیشویی به بهترین شکل بسته بندی می شوند و سپس آن ها را درب منزل مشتریان تحویل می دهند.

کدام فرش ها باید اعلاشویی شوند؟

یکی از نکاتی که ذهن بسیاری از افراد را مشغول می کند، این است که برای شستشوی چه فرش هایی باید از روش اعلاشویی استفاده شود؟ در این رابطه باید بدانید اعلاشویی فرش برای شستشوی زیاد و تمیزی بهتر قالی ها کاربرد دارد.

بنابراین می توانید شما هر یک از فرش های خود که تصور می کنید بسیار کثیف است و نیاز به تمیزی زیاد دارد را به مراکز قالیشویی بسپارید و از آن ها بخواهید آن را اعلاشویی کنند. اما شستشوی برخی از فرش ها با این روش بسیار بهتر از قالیشویی معمولی است که عبارت هستند از:قالیشویی خوب سیدخندان

دستباف

توصیه می کنیم که حتما شستشوی فرش دستباف خود را به مراکزی بسپارید که امکانات لازم برای اعلاشویی را داشته باشند و از آن ها بخواهید از این روش برای شستن فرش شما استفاده کنند. زیرا فرش دستباف باید با مواد شوینده ای شسته شود که به بافت و رنگ های طبیعی آن آسیب وارد نکند و این تنها با اعلاشویی امکان پذیر است.

همچنین در صورتی که فرش دستباف شما دچار پارگی، سوختگی یا لکه های مختلف شده باشد، با ابزارهایی مناسب در این روش برطرف می شوند. بنابراین با اعلاشویی فرش های دستباف نه تنها نگرانی از بابت خرابی آن ها نخواهید داشت بلکه به بهترین شکل تمیز می شوند.

فرش ابریشم

یکی دیگر از فرش هایی که بهتر است با روش شستشوی ویژه یا اعلاشویی شسته شود، ابریشم است. این فرش ها نسبت به انواع دیگر حساس تر هستند و همچنین قیمت بسیار بالایی دارند. بنابراین در صورت سهل انگاری و شستشوی معمولی آن ها در قالیشویی ها ممکن است دچار آسیب های جبران ناپذیری شوند.

به همین دلیل برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل بهتر است هنگام مراجعه به قالیشویی از پرسنل آن ها بخواهید شستشوی فرش ابریشم شما را به روش اعلاشویی انجام دهند. بدین شکل حتی اگر آسیبی در فرش شما وجود داشته باشد، برطرف خواهد شد.

فرش منازلی که کودک نوپا دارند

اگر در منزل خود کودک نوپا دارید، حتما فرش های شما بیش از اندازه و آن هم در مدت زمان کوتاه کثیف می شوند. کودکان نوپا هر چه در دست دارند را روی فرش ها می ریزند و ممکن است لکه های بسیاری روی فرش های شما ایجاد شده باشد.

در این رابطه باید بدانید با وجود روش اعلاشویی فرش هیچ گونه نگرانی از بابت پاک نشدن لکه ها یا چرک مردگی رنگ فرش هایتان نباید داشته باشید. زیرا در این شیوه تمامی این مشکلات برطرف می شوند. همچنین اگر کودکی دارید که به تازگی از پوشک کردن آن دست برداشته اید، حتما پیش آمده است که فرش های شما دچار نجاست شده باشند.

در این صورت نیز با روش شستشوی ویژه خیال شما از بابت رفع کامل نجاست حتی از تار وپودهای راحت خواهد بود. بنابراین همین الان با مراکز قالیشویی مانند امیدان ارتباط برقرار کنید و فرش خود را به آن بسپارید تا با شستشوی ویژه بسیار تمیز و براق شود.

فرش منازلی که حیوان خانگی دارند

دسته دیگر از فرش هایی که باید شستشوی ویژه داشته باشند، فرش منازلی هستند که حیوان خانگی در آن ها زندگی می کند. حیوانات خانگی همانند کودکان کثیفی زیادی ایجاد می کنند و نیاز است فرش های موجود در فضای آن ها زیادتر از حد عادی شستشو داده شوند.

همچنین بسیاری از حیوانات خانگی به گونه ای هستند که موی آن ها روی فرش ها می ریزد و ممکن است باعث بروز بیماری شود. همچنین این موها به مرور در بافت فرش فرو می روند و فرش زیبایی خود را از دست می دهد. در صورتی که با اعلاشویی تمام این مسائل برطرف می شود و شما فرش خود را مانند روز اول تحویل می گیرید.

هزینه اعلاشویی فرش چقدر است؟

این شیوه از شستشو هزینه متفاوتی نسبت به روش های دیگر دارد. تاحدودی می توان گفت هزینه شستشوی ویژه نسبت به معمولی بیشتر است. همچنین باید بدانید این احتمال وجود دارد که قالیشویی مخصوص فرش ابریشم هزینه متفاوتی را نسبت به دیگر مراکز برای شستشو با این روش دریافت کند.

علاوه بر این ها عوامل متعدد دیگری مانند سایز، بافت، شانه، رنگ، طرح و دیگر ویژگی های فرش بر قیمت هزینه اعلاشویی آن تاثیر دارد. ضمن اینکه در برخی مراکز هزینه جداگانه ای برای رفع آسیب های فرش های آسیب دیده دریافت می شود.

بنابراین به هیچ عنوان نمی توان برای هزینه اعلاشویی فرش مبلغ ثابتی را تعیین کرد. البته می توانید برای پرداخت هزینه کم تر به مراکزی همچون امیدان مراجعه کنید و ضمن بهره مندی از خدمات بی نظیر، هزینه مناسبی را پرداخت کنید.قالیشویی محدوده خواجه عبدالله

اعلاشویی سریع فرش در قالیشویی امیدان

قالیشویی امیدان یکی از مراکز قالیشویی تهران است که تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای اعلاشویی را دارد. در این مجموعه با استفاده از بهترین مواد شوینده نسبت به شستشوی عالی فرش های مختلف اقدام می شود.

چنان که امروزه امیدان، بهترین قالیشویی فرش دستباف در تهران به شمار می رود و می توانید تمام فرش های گران قیمت، دستباف، ابریشم وغیره خود را برای شستشو به این مرکز بسپارید. برای ثبت سفارش در این قالیشویی نیازی به مراجعه حضوری نیست و با تماس با شماره های موجود یا از طریق واتساپ به راحتی می توانید درخواست اعلاشویی فرش خود را ثبت کنید.

علاوه بر این ها با مراجعه به این مجموعه می توانید از خدمات دیگری مانند مبل شویی، مشاوره رایگان و آنلاین، شستشوی تابلوفرش، رفوگری وغیره نیز بهره مند شوید.

در نتیجه

امروزه بسیاری از افراد با توجه به تعاریفی که شنیده اند، می خواهند بدانند اعلاشویی فرش چیست. این روش یکی از شیوه های جدید، پرطرفدار و بی نظیر شستشوی فرش در قالیشویی ها است که با روش های معمولی تفاوت های بسیاری دارد.

چنان که در این فرآیند از بهترین مواد شوینده برای جلوگیری از آسیب به فرش ها استفاده می شود. همچنین چندین مرتبه فرش را شستشو می دهند و با اتوپرس خشک می کنند. این شیوه برای شستشوی فرش هایی از جمله ابریشم، دستباف، فرش منازلی که کودک نوپا یا حیوان خانگی دارند و فرش های بسیار کثیف مناسب است.

البته هزینه آن نسبت به روش های معمولی بیشتر است اما به عوامل مختلفی از جمله مرکز قالیشویی بستگی دارد. قالیشویی امیدان یکی از مراکز معتبر تهران است که ضمن اعلاشویی بی نظیر فرش ها، هزینه مناسبی را دریافت می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *