امروزه فرش ها یکی از گران قیمت ترین اجزای منازل به شمار می روند. به همین دلیل بروز هر گونه مشکل در آن ها باعث نگرانی افراد می شود. سوختگی نیز یکی از بدترین انواع آسیب ها به فرش است و بسیاری از افراد در چنین شرایطی به دنبال روش های از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش هستند. البته در بسیاری موارد علاوه بر از بین رفتن رنگ فرش، سوختگی باعث نابودی تار وپود آن می شود. اما این به معنای ترمیم نشدن فرش نیست. زیرا با توجه به اهمیت فرش ها امروزه شیوه های مختلفی برای رفع لکه زرد سوختگی فرش وجود دارد. اینکه از چه روشی برای رفع این لکه ها استفاده شود، به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین برخی از این راهکارها خانگی هستند و بعضی دیگر تنها در مراکز قالیشویی انجام می شوند. بنابراین برای رفع لکه های زرد سوختگی فرش خود و برگرداندن زیبایی اولیه آن ها بهتر است به صورت کامل با این روش ها و چگونگی آن ها آشنا شوید.

اهمیت نوع سوختگی در از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش

بروز هر گونه آسیب در فرش ها قابلیت ایجاد نگرانی شدید برای همه افراد را دارد. زیرا در بسیاری موارد افراد تصور می کنند در صورت بروز مشکلاتی همچون سوختگی، راهی برای رفع آن ها وجود ندارد و مجبور به خرید فرشی جدید با قیمت های بالا هستند. اگر شما نیز چنین تصوری دارید، باید بدانید جای هیچ گونه نگرانی نیست. زیرا امروزه با وجود ابزارها، امکانات و تجهیزات مختلف امکان رفع انواع آسیب در فرش ها از جمله سوختگی وجود دارد. البته تصور نکنید که همه این راهکارها برای سوختگی فرش شما مناسب هستند. باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که هر یک از این روش ها برای نوع خاصی از لکه های سوختگی کاربرد دارند و نمی توان از آن ها برای لکه های دیگر استفاده کرد. بنابراین پیش از هر چیز باید بدانید روش برطرف کردن هر یک از لکه های سوختگی چگونه است و سپس از روشی مناسب برای تعمیر فرش خود استفاده کنید.چگونگی رفو فرش سوخته

روش های برطرف کردن لکه زرد سوختگی فرش بر اساس نوع آن

امروزه با توجه به افزایش میزان سوختگی انواع فرش ها به شکل های مختلف، شیوه های گوناگونی برای از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش وجود دارد. به طوری که از هر یک از آن ها برای یکی از انواع سوختگی ها از جمله سوختگی با ذغال، سیگار، اتو وغیره استفاده می کنند. به همین دلیل ما در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به روش هایی ساده و خانگی برای رفع هر یک این لکه های سوختگی اشاره می کنیم:

برطرف کردن لکه زرد سوختگی روی فرش با اتو

یکی از شایع ترین انواع سوختگی فرش مربوط به سوختگی با اتو می شود. به طوری که روزانه بسیاری از افراد به دنبال روش های از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش با اتو هستند. این سوختگی به شکل های متفاوتی اتفاق می افتد. گاهی تنها لکه ای زرد از آن باقی می ماند اما گاهی اوقات سوختگی بسیار شدید است و حتی بافت فرش را از بین می برد. همچنین برخی مواقع سوختگی با اتو یک لکه کوچک ایجاد می کند اما در بعضی اوقات این لکه به اندازه و شکل اتو روی فرش نمایان می شود. در هر یک از این شرایط باید از شیوه های مختلفی برای از بین بردن جای سوختگی اتو روی فرش استفاده کرد. در صورتی که لکه سوختگی فرش شما با اتو عمیق، شدید و بزرگ نبود، می توانید با مراحل زیر نسبت به رفع آن اقدام کنید: • یک پیاز را نصف کنید و روی قسمت سوختگی فرش خود بگذارید، • پس از آن منتظر بمانید تا لکه زردی که بر اثر سوختگی با اتو ایجاد شده است، از بین برود، • سپس پیاز را از روی فرش بردارید و نسبت به شستشوی آن قسمت با آب اقدام کنید. • نکته مهم در زمان شستشوی جای سوختگی فرش این است که سوختگی به هر دلیلی ایجاد شده باشد، نباید از آب و صابون زیاد برای شستن آن استفاده کنید. حال اگر لکه سوختگی فرش ما بسیار عمیق و بزرگ است، دیگر روش بالا برای از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش پاسخگو نخواهد بود. در این شرایط باید حتما آن را به متخصصان مراکز قالیشویی مانند مجموعه امیدان، مرکزی با خدمات مختلف از جمله ترمیم، لکه بری، شیرازه دوزی، چرمدوزی فرش وغیره بسپارید.

از بین بردن لکه سوختگی روی فرش با سیگار

یکی دیگر از سوختگی هایی که روی فرش بیشتر منازل ایجاد می شود و افراد از آن شاکی هستند، سوختگی با سیگار است. این مورد در منازلی که اعضای آن ها سیگار مصرف می کنند نیز طبیعتا بیشتر دیده می شود. لکه سوختگی سیگار با اتو تفاوت های زیادی دارد. این لکه تقریبا رنگی سیاه دارد و به شکل نقطه ای ظاهر می شود. برای برطرف کردن لکه سوختگی فرش با سیگار می توانید مراحل زیر را انجام دهید: • با استفاده از یک کاغذ سمباده نسبت به ساییدن قسمت سوختگی فرش اقدام کنید و به اندازه ای بسابید که سوختگی ها کمرنگ شوند، • سپس با استفاده از جاروبرقی یا دستمال تکه های سوختگی جداشده از فرش را جمع کنید، • در مرحله بعد برای از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش، پرزهای روی آن که بر اثر سوختگی با سیگار ایجاد شده اند را با دقت بسیار و با استفاده از قیچی بچینید، • اگر هنوز آثاری از لکه سوختگی مشاهده می کنید، از آب اکسیژنه کمک بگیرید. این آب را با نسبت یک به ده با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از آن به ترمیم فرش بپردازید، • پس از استفاده از آب اکسیژنه، سطح مورد نظر در فرش را با آب شستشو دهید، • در آخر فرش را خشک کنید.فرش سوخته با زغال

رفع لکه سوختگی انواع فرش با ذغال

یکی دیگر از دلایل سوختگی فرش ها، افتادن یا پریدن جرقه ذغال است که جای آن به صورت یک لکه زرد باقی می ماند. اگرچه این سوختگی شباهت چندانی به سوختگی فرش با سیگار ندارد اما روش از بین بردن آن دقیقا مشابه شیوه رفع لکه زرد سوختگی فرش با سیگار است. به طوری که پس چیدن پرزهای سوخته فرش باید مراحل زیر را طی کنید: • یک محلول با شامپو فرش آماده کنید و سپس قسمت سوختگی روی فرش را با لایه ای ضخیم از این محلول بپوشانید، • کمی منتظر بمانید تا شامپو فرش به طور کامل روی محل مورد نظر خشک شود، • سپس روی آن را جاروبرقی بکشید. اگر برای از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش با ذغال مراحل گفته شده را انجام دادید و لکه باقی ماند، بهتر است از مراکز مجهز کمک بگیرید. امیدان یکی از این مجموعه ها است که در همه زمینه از جمله رفوگری فرش و از بین بردن لکه های مختلف بسیار حرفه ای عمل می کند.

بهترین و تضمینی ترین روش برای رفع لکه زرد سوختگی فرش

تا به اینجا با روش های خانگی برای برطرف کردن انواع لکه های سوختگی فرش ها آشنا شدید اما اگر به دنبال بهترین شیوه هستید، بهتر است اقدامات دیگری در این راستا انجام دهید. هنگامی که فرش شما دچار سوختگی شد، بلافاصله با تخصصی ترین و مجهزترین مرکز قالیشویی ارتباط برقرار کنید و فرش خود را برای تعمیر به آن بسپارید. در این صورت افراد حرفه ای در این مراکز با استفاده از بهترین و به روزترین روش ها و تجهیزات نسبت به رفع سوختگی فرش شما اقدام می کنند. مجموعه قالیشویی امیدان یکی از این مراکز در تهران به شمار می رود که دستگاه ها، ابزارها و متخصصان بسیاری در زمینه رفع سوختگی فرش دارد. چنان که اگر فرش آسیب دیده خود را به این مجموعه بسپارید، از تحویل سریع و سالم آن اطمینان حاصل خواهید کرد. ضمن اینکه در این قالیشویی علاوه بر از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش، خدمات دیگری از جمله شستشوی تخصصی، رفوگری، ریشه بافی فرش وغیره نیز انجام می شود. همچنین می توانید شستشوی انواع تابلو فرش، خوشخواب و مبل را به این مرکز بسپارید. از مهم ترین خدمات امیدان می توان به شستشوی انواع مبل در محل اشاره کرد که بهره مندی از تمامی این خدمات تنها به چند کلیک نیاز دارد.

در نتیجه

سوختگی یکی از بدترین آسیب هایی است که به فرش ها وارد می شود و لکه های زرد رنگ یا سیاهی را روی آن ها ایجاد می کند. البته روش های بسیاری برای از بین بردن این لکه ها وجود دارد اما هر یک برای نوعی از لکه های سوختگی کاربردی هستند. چنان که برای رفع لکه سوختگی فرش با ذغال باید از روش متفاوتی نسبت به سوختگی با اتو استفاده کنید. زیرا در صورتی که از روش های نامناسب برای از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش استفاده شود، ممکن است علاوه بر برطرف نشدن لکه، مشکلات دیگری برای فرش شما ایجاد شود. با توجه به این نکته بهترین شیوه برای رفع لکه سوختگی فرش ها این است که فرش مورد نظر را به مراکز قالیشویی مجهز همچون امیدان بسپارید. در این صورت فرش خود را بدون هیچ اثری از سوختگی دریافت می کنید. ضمن اینکه می توانید از دیگر خدمات این مجموعه همچون شستشو، ترمیم، شیرازه دوزی فرش وغیره بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *