تقریبا برای همه ما پیش آمده است که چیزی روی فرش بریزد و لکه‌ای برجای بگذارد. لکه‌های به جای مانده بر فرش، معمولا به آسانی پاک نمی‌شوند، به همین خاطر می‌بایست به قالیشویی مراجعه کرد تا با روش‌های موثر خود، لکه را تمیز کرده و فرش را مانند روز اول پاکیزه و درخشان کند. در این مطلب در مورد لکه برداری فرش صحبت خواهیم کرد و به معرفی یک قالیشویی معتبر و باتجربه برای لکه برداری فرش در تهران خواهیم پرداخت.

لکه روی فرش چگونه ایجاد میشود؟

لکه روی فرش معمولا بر اثر ریختن مواد غذایی مایع ایجاد میشود. رایج‌ترین چیزهایی که روی فرش ریخته میشوند؛ چای و قهوه هستند. بعد از آن مواد غذایی هستند که ممکن است روی فرش ریخته شوند.

اگر کودک در خانه داشته باشید به احتمال زیاد لوازم رنگ آمیزی کودک ممکن است روی فرش ریخته شود و فرش گرانبهای منزل شما را کثیف و بدشکل کند.

توصیه ما این است که فرش را در نزدیکی میز ناهارخوری یا نزدیکی آشپزخانه پهن نکنید. این دو مکان بیشترین احتمال ریخته شدن مواد غذایی روی فرش را دارند. همچنین در اتاق کودک از موکت یا انواعی از فرش که قیمت بالایی ندارد استفاده کنید.

لکه برداری فرشامروزه فرش نسبت به گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشته است، بنابراین نگهداری از آن ضرورت بیشتری نسبت به گذشته دارد. اگر به هر نحوی لکه‌ای روی فرش ایجاد شد باید هرچه سریع‌تر اقدام به تمیز کردن آن نمود.

برای پاک کردن لکه ایجاد شده روی فرش روش‌های خانگی مختلفی گفته شده است. اگر شما در همان زمانی که لکه ایجاد شده است فورا دست به کار شوید، احتمال تمیز کردن لکه بالا است ولی باید به جنس فرش و الیاف آن دقت داشته باشید. بسیاری از فرش‌ها خصوصا فرش‌های ماشینی رنگ دهی بالایی دارند و در صورتی که بخواهید آنها را بسابید تا لکه را پاک کنید، رنگ داده و مشکلی بر مشکل موجود افزوده میگردد.

اگر فرش شما بر اثر شستن یا تمیز کردن لکه، کمرنگ شده و رنگ داده است، چار‌ه‌ای جز این نخواهید داشت که آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارید تا عملیات رنگبرداری فرش و رفوگری را انجام بدهد. اما در ادامه ببینیم که لکه برداری فرش دقیقا چیست.

لکه برداری فرش چیست؟

لکه برداری که در قالیشویی انجام میشود شامل این میشود که قالیشویی ابتدا رنگ اضافی را با روش‌های مناسبی از روی فرش برمیدارد. در مرحله بعد اگر فرش شما نیاز به رنگبرداری داشته باشد، آن خدمات نیز انجام میشود. یعنی بررسی میکند که چه قسمت‌هایی که رنگ روشن داشته‌اند، رنگ اضافی به خود گرفته‌اند.

معمولا قسمت‌های روشن فرش که زمینه سفید یا کرمی رنگ دارند، رنگ بیشتری به خود میگیرند. قالیشویی آن قسمت‌ها را نیز تمیز میکند و در مرحله بعدی قالیشویی اقدام به رنگ کردن قسمت‌هایی از فرش میکند که رنگشان کمرنگ شده یا از بین رفته است.

قالیشویی با شناختی که از انواع فرش دارد میتواند رنگ مناسب را انتخاب کرده و طوری فرش را رنگ آمیزی کند که همانند روز اولش شود. بنابراین اگر فرش شما نیاز به لکه برداری و رنگبرداری دارد، با خیال راحت می‌توانید آن را به یک قالیشویی معتبر مانند قالیشویی امیدان بسپارید.

لکه برداری فرش و رنگبرداری، برای فرش‌های دستباف معمولا به خاطر ریخته شدن لکه‌ای روی آن انجام میشود. چون معمولا این فرش‌ها تثبیت رنگ بالایی دارند و به راحتی رنگ نمیدهند. در بافت این نوع فرش‌ها از الیاف و رنگ‌های طبیعی استفاده شده است. بنابراین فقط کافیست لکه ایجاد شده پاک شود.

فرش‌های ماشینی اینگونه نیستند و به راحتی ممکن است به خاطر شسته شدن، رنگ بدهند. بنابراین در پاک کردن لکه از فرش ماشینی باید دقت بسیاری کرد. برای فرش ماشینی، رنگبرداری به دو دلیل صورت میگیرد؛ یا علت شسته شدن و رنگ دادن آن بوده است یا اینکه لکه‌ای روی آن ریخته است و بعد از پاک کردن نیاز به رنگبرداری است.

در ادامه به معرفی بهترین قالیشویی برای لکه برداری فرش و معرفی خدمات آن میپردازیم.

بهترین قالیشویی برای لکه برداری فرش

قالیشویی امیدان با ۲۰ سال تجربه مفید در زمینه شستن انواع قالی و خدمات رفوگری، لکه برداری فرش را به بهترین نحو انجام میدهد. این کار موجب میشود دوباره فرش شما مانند قبل ارزش پیدا کرده و قابل استفاده و حتی قابل فروش بشود.

اگر در مورد لکه برداری فرش نگران هستید و میترسید که مشکلی برای فرش‌های گرانبهای شما پیش بیاید، به شما توصیه میکنیم فرش‌های خود را به این قالیشویی بسپارید. قالیشویی امیدان با شوینده‌های مطمئن و درجه یک و با استفاده از دستگاه‌های اقدام به لکه برداری و شستن فرش میکند.

اگر شما خودتان اقدام به شستن فرش‌هایتان کنید بسیار محتمل است که به خاطر استفاده از آب گرم یا شوینده‌های قوی یا طولانی شدن زمان شستشو، به فرش آسیب برسد و رنگ پس بدهد. در اینصورت دیگر چاره‌ای نخواهید داشت تا آن را برای لکه برداری و یا رنگبرداری به قالیشویی بسپارید.

قالیشویی امیدان انواع فرش ماشینی، دستباف، ابریشمی و فرش‌های قدیمی و آنتیک را به بهترین نحو میشوید. دستگاه‌های این مجموعه برای شستن هر نوع فرش بهینه شده و بدون آسیب رساندن به فرش، شستشو را انجام میدهند.

هزینه لکه برداری فرشچند نکته باعث میشود که شستن فرش در قالیشویی ایمن‌تر و بهتر باشد. یکی اینکه وقتی شما به صورت دستی اقدام به شستن میکنید معمولا نیروی زیادی را به الیاف فرش وارد میکنید درصورتی که دستگاه اینطور نیست. این نیروی اضافی موجب رنگ دهی یا آسیب فرش میشود. دوم دستگاه در مدت زمان کمتری فرش را میشوید و زمان شستشو وقتی کوتاه‌تر باشد، آسیب دیدگی فرش بسیار کمتر خواهد بود. سوم اینکه قالیشویی از شوینده‌های باکیفیت استفاده میکند که برای فرش مناسب هستند.

بنابراین قالیشویی امیدان به شما توصیه میکند که علاوه بر لکه برداری یا رفوگری، برای شستن نیز فرش‌های خود را حتما به قالیشویی بسپارید.

سایر خدمات قالیشویی امیدان در تهران

قالیشویی امیدان علاوه بر شستشوی انواع فرش، خدمات ترمیم و رفوگری فرش را هم انجام میدهد. این قالیشویی دارای ۴۰ پرسنل کارشناس می‌باشد که موجب شده است تمامی خدمات این مجموعه به صورت تضمینی انجام شوند و رضایت مشتری را به همراه بیاورند.

کارهایی نظیر ریشه بافی فرش و رفع بید خوردگی فرش، که این کارها معمولا توسط قالیشویی‌های باسابقه انجام میشود و نیاز به پرنسل با تجربه دارد.

شستشوی خوشخواب و تابلو فرش نیز در این مجموعه به بهترین نحو انجام میشود. کلیه خدمات این مجموعه در مدت زمان کوتاهی انجام شده و با اینکه در طی روز تعداد بالایی سفارشات وجود دارد اما در مناسب‌ترین زمان تحویل مشتری داده میشوند. سرعت عمل بالای قالیشویی امیدان به خاطر تعدد کارگران و پرسنل دوره دیده و همچنین استفاده از دستگاه‌های بروز این مجموعه است.

همانطور که گفتیم اهمیت معنوی و مادی فرش باعث شده است که خدمات مختلفی برای تعمیر آن صورت بگیرد. اگر قسمتی از فرش شما آسیب ببیند، به کلی ارزش فرش از دست میرود و هم برای استفاده دیگر مناسب نمی‌باشد و هم برای فروش آن به مشکل خواهید خورد. بنابراین باید برای تعمیر آن به قالیشویی مراجعه کنید.

با اینکه شستن فرش و سایر خدمات مربوط به آن کاری حساس و ریسک پذیر است اما قالیشویی امیدان کلیه این خدمات را به صورت تضمینی انجام میدهد. این قالیشویی در تمامی ایام هفته پاسخگوی مشتریان سراسر تهران می‌باشد.

همچنین امکان مشاوره تلفنی و اینترنتی در این زمینه وجود دارد و شما میتوانید با کارشناسان این قالیشویی صحبت کنید تا توصیه‌ها و پیشنهادهای مناسب شستشو یا تعمیر فرش را دریافت کنید و با خیال راحت بتوانید فرش‌های منزل خود را به این قالیشویی بسپارید.

جمع بندی

لکه برداری فرش یکی از رایج‌ترین خدمات قالیشویی است. تقریبا برای همه افراد پیش آمده است که چیزی مانند قهوه یا چای روی فرش بریزد. خصوصا کسانی که بچه کوچک در خانه دارند حتما مواد غذایی یا لوازم رنگ آمیزی فرزندشان روی فرش ریخته شده است.

شستشوی فرش دستبافبسیاری از افراد خودشان اقدام به تمیز کردن لکه میکنند اما موفق نیستند. همچنین این ریسک خصوصا در مورد فرش‌های ماشینی وجود دارد که وقتی برای تمیز کردن لکه تلاش میکنید، فرش رنگ بدهد و دچار ادغام رنگ بشود. در اینصورت برای رنگبرداری فرش باید به قالیشویی مراجعه کنید.

اگر برای تمیز کردن لکه با مشکل روبرو هستید و تلاش‌هایتان بی فایده بوده است و یا اینکه از ابتدا نمیخواهید ریسک کنید و میخواهید این کار را به یک قالیشویی با تجربه و حرفه‌ای بسپارید، ما قالیشویی امیدان در تهران را به شما پیشنهاد میکنیم.

قالیشویی امیدان سابقه زیادی در امر شستشو و لکه برداری و همچنین سایر خدمات مربوط به تعمیر و رفوگری فرش دارد و این خدمات را به بهترین نحو و البته با هزینه مناسبی انجام میدهد.

امروزه فرش یک کالای لوکس و باارزش در خانه‌ها محسوب میشود که علاوه بر قیمتی بودن، ارزش معنوی هم دارد و یک اثر هنری نفیس ایرانی محسوب می‌شود. بنابراین باید نهایت دقت را در حفظ و نگهداری آن داشته باشیم.

اگر نمی‌خواهید مشکلی برای فرش‌های خانه شما پیش بیاید و نیاز به رفوگری نداشته باشند، علاوه بر دقت در تمیز نگه داشتن آنها، به شما توصیه میکنیم هرساله فرش‌ها را به قالیشویی بسپارید چون بسیاری از افراد هنگام شستن فرش یا تمیز کردن لکه‌ها به فرش آسیب میزنند. در صورتی که قالیشویی به صورت کاملا ایمن میتواند هر نوع فرش را کاملا تمیز و پاکیزه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *