یکی از مهمترین لوازم منزل که خانم ها خیلی به آن اهمیت می دهند فرش است . این جنبه از دکوراسیون خانه که معمولاً زودتر به چشم می آید و به دستی و ماشینی تقسیم میشود ، از دیر باز مورد توجه ایرانیان بوده است . فرش فضای وسیعی از خانه را در بر می گیرد و ظاهر آن به شدت بر ظاهر و احساس کلی اتاق تأثیر می گذارد. با این حال، از آنجایی که ما دائماً روی آنها راه می‌رویم، ارگانیسم‌های مختلفی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و کنه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، از این رو تمیز کردن با بخار فرش برای خانه‌های ما ضروری است.
تمیز نکردن منظم فرش ها می تواند منجر به مشکلات تنفسی، آسم و سایر بیماری ها شود. بنابراین، تمیز کردن منظم فرش برای کیفیت هوای خانه و سلامت ما ضروری است. علاوه بر این، تمیز کردن فرش‌ها طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی اقتصادی خانوار میشود . همچنین ظاهر آن‌ها را بهبود می‌بخشد.
امروزه بهترین راه تاثیرگذار برای تمیز کردن فرش از طریق بخارشوی فرش است. ما در قالیشویی امیدان با استفاده ار مدرنترین دستگاه های بروز دنیا سرویس هایی مانند رنگبرداری فرش ، لکه برداری فرش ، ترمیم ریشه فرش و از بین بردن لکه زرد سوختگی فرش را برای مشتریان عزیز انجام میدهیم.

مزیت های استفاده از بخارشوی برای پاک کردن فرشاستفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش

۱٫ حفظ محیط زیست

یکی از مزیت های استفاده از بخارشوی برای پاک کردن فرش کمک به محیط زیست است . آب اصلی ترین ترکیب در بخارشوی فرش است و با اضافه کردن مقدار بسیار کمی از مواد شوینده در مقایسه با سایر روش ها ، شستشوی فرش در قالیشویی امیدان انجام میشود . بنابراین، هیچ باقیمانده یا بوی شیمیایی وجود ندارد. می توان گفت بخارشوی فرش هیچ تاثیر منفی بر محیط زیست ندارد. و بنابراین، استفاده از آن نه تنها به محیط زیست آسیب نمیزند ، بلکه سبب حفظ اکوسیستم نیز میشود.

۲٫ به حذف آلودگی ها کمک می کند

یکی از مزایای مهم استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش ، قدرت آن در ضدعفونی کردن فرش شما است. نکته ای که وجود دارد این است که هیچیک از ما میکروب‌ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها، کپک‌ها و پاتوژن‌ها را با چشم‌های خود نمی‌بینیم ، اما آنها وجود دارند و باعث بیماری های گوارشی و تنفسی کودکان ما میشوند .
روش تمیز کردن فرش با بخارشوی در قالیشویی امیدان به این صورت است که بخار آب داغ به پارچه فرش نفوذ می کند تا همه آلودگی های ویروسی و میکروبی را از بین ببرد . بخار آنقدر داغ است که می تواند حتی قوی ترین عوامل بیماری زا مانند سالمونلا و ای کولای را از بین ببرد .

۳٫ فرش شما هیچ آسیبی نمیبیند

از ویژگی های استفاده از بخارشوی برای پاک کردن فرش این است که شستشوی با بخار این مزیت را دارد که به فرش آسیبی وارد نمی کند، آن را در بهترین شرایط حفظ می کند و باعث طول عمر فرش شما میشود . روش تمیز کردن فرش با بخارشوی ، موجب حفظ رنگ الیاف فرش نیز میشود و در هزینه شما از تعویض فرش های آسیب دیده یا قدیمی صرفه جویی می کند.

۴٫ بوی حیوانات خانگی را از بین می برد

در صورتی که حیوانات خانگی در منزل دارید ، بدون شک میکروب ها و انگل های مختلفی در فرش های شما وجود دارند . ما در قالیشویی امیدان با بخار دادن فرش ها و سایر وسایل ضد عفونی این مشکل را برای شما بدون آسیب به فرش برای همیشه حل میکنیم . در استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش ، بخار داغ انگل هایی مانند کک و لارو یا تخم آنها را نیز از بین می برد. بنابراین، فرش شما بوی خوش خواهد داشت و میتوانید از داشتن حیوانات خانگی در منزل لذت ببرید .

۵٫ ماندگاری طولانی مدت

ما در قالیشویی امیدان با استفاده از بخارشوی برای پاک کردن فرش شما مدت تمیز ماندن آن را افزایش میدهیم . تمام آلودگی ها، میکروب ها و آلرژن ها را به آسانی نسبت به سایر تکنیک های استاندارد از بین می بریم . نتایج ما نشان میدهد که یک فرش پر نقش و رنگارنگ اگر از روش تمیز کردن فرش با بخارشوی برای شستشوی آن استفاده شود می تواند مدت بیشتری پاکیزگی را حفظ کند . بنابراین، به جای اینکه هر چند وقت یکبار زحمت جابجایی فرش را به خود بدهید ، همین امروز با ما تماس بگیرید و از خدمات حرفه ای قالیشویی امیدان بهره ببرید .

۶ . سریعا خشک میشود

استفاده از بخار در مقایسه با سایر روش های دیگری که فرش شما را در آب خیس می کنند خیلی سریع خشک می شود. این موجب می شود که گزینه خوبی برای فرش های مورد استفاده در مکان های شلوغ مانند ساختمان های اداری باشد. ما در قالیشویی امیدان طی چند ساعت فرش شما آماده تحویل می کنیم تا دکوراسیون بیزینس شما تغییری نکند .

۷ . بهترین گزینه برای جلوگیری از رشد کپک و کپک است

خاک و فرش های مرطوب باعث رشد کپک و تکثیر کپک میشوند . اما وقتی از روش تمیز کردن فرش با بخارشوی استفاده کنید باعث میشود رطوبت خیلی کمی باقی بماند که در حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه خشک می شود. پس بنابراین، به طور موثری از رشد کپک و هر گونه قارچ یا باکتری دیگر جلوگیری خواهد کرد .
کپک ها موجب ایجاد آلرژن در بدن انسان می شوند که می توانند منجر به واکنش های آلرژیک شدید در قسمت های مختلف بدن انسان شوند . جلوگیری آنها از دستیابی به عناصر ضروری خود برای رشد مانند رطوبت این نتیجه را بدنبال خواهد داشت که دوباره رشد نخواهند کرد و این رسیدن به زندگی سالم در محیطی پاکیزه و بهداشتی است .بخارشوی برای تمیز کردن فرش

۸٫ قدرت زیاد در از بین بردن لکه های گوناگون

از دیگر مزایای استفاده از بخارشوی برای پاک کردن فرش که با آب داغ انجام میشود حذف کامل کثیفی ها ، لکه های زرد و دیگر آلودگی هایی است که چهره فرش شما را بد میکند . بنابراین، حتی بدون مواد شوینده قوی با استفاده از بخار تمامی لکه ها از فرش پاک میشوند . علاوه بر این، بخار داغ به اعماق لایه‌های فرش شما نفوذ می‌کند تا آلودگی های پنهان در الیاف فرش که از دید پنهان مانده را بطور کامل از بین ببرد و فرش شما را پاکیزه از هر آلودگی به شما تحویل دهیم .

۹٫ موجب افزایش کیفیت هوای منزل یا محل کار شما میشود.

هوای خانه و محل کار ما اگر از فرش های آلوده استفاده کنیم میتواند باعث بیماری های تنفسی شوند . وقتی که فرش ها با گرد و غبار، کثیفی و زباله آمیخته شوند ، جریان هوا ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، بخصوص در قسمت های نزدیک به دیوارها که معمولاً هوا در آن جریان دارد. اتاق های کودکان شما که با فرش پوشیده شده است که شستشوی مناسب نشوند باعث صدمات جبران ناپذیری برای آنها میشود.
به دلیل اینکه استفاده از جاروبرقی بصورت روزانه نمی تواند همه آلودگی ها را از بین ببرد، استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش امری ضروری است .

۱۰ . موجب صرفه جویی در هزینه ها میشود

استفاده از بخارشوی برای پاک کردن فرش و تمیز کردن آن بدون نیاز به مواد شیمیایی گران قیمت صورت میگیرد . ما در قالیشویی امیدان با استفاده از بروزترین وسایل شستشوی فرش و نیروی کار ماهر ، باعث صرفه جویی در هزینه های میشویم .

۱۱ . جلوه فرش را مانند روز اولش میکند

روش تمیز کردن فرش با بخارشوی این مزیت را دارد که به زیبایی فرش شما کمک می کند. با گذشت زمان، نخ‌های فرش با جمع شدن کثیفی و گرد و غبار در آن‌ها سیاه می‌شوند و موجب می‌شوند فرش کهنه و نخ‌دار به چشم بیاید و درشت و صاف به نظر برسد.
استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش از آسیب به فرش جلوگیری می کند و در نتیجه جلوه ای بهتر و زیباتر به فرش شما می دهد ، درست مثل روزی که فرش را خریدید . با خدمات حرفه ای ما در قالیشویی امیدان دیگر نگران فرش های نفیس و قیمتی خود نباشید .

سوالات متداول

علت اینکه روش تمیز کردن فرش با بخارشوی توصیه میشود چیست ؟

ترکیب آب گرم و جاروبرقی آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است. اکثر تولیدکنندگان فرش، شستشوی فرش با بخار را توصیه می کنند. این روش که به آن استخراج آب نیز گفته می شود، به حذف آلودگی ها و سخت ترین لکه ها کمک می کند.

فرش را چند بار باید در سال با بخارشوی تمیز کرد ؟

دفعات شستشوی فرش با بخار آب به عوامل زیادی بستگی دارد. مانند جایی که از آن استفاده می کنید. اما اگر در یک محیط خیلی شلوغ نیستید، باید حداقل سالی یک بار فرش خود را با استفاده از بخارشوی تمیز کنید .

خشک شدن فرش بعد از بخارپز چقدر طول می کشد؟

پس از بخارشوی ، یک فرش تقریباً ۶ تا ۱۰ ساعت طول می کشد تا خشک شود. با این حال، این زمان می تواند بسته به سطح دما و رطوبت در آن زمان بیشتر شود .
آیا میشود گفت که فرش در عین حال که موجب آسایش ما است ، تهدیدی برای سلامتی ما هم بحساب می آید ؟
یک فرش آلوده خطرات جدی برای سلامتی ما دارد. تحقیقات اخیر نشان داده است که تعداد زیادی میکروب ، کنه ، گرد و غبارو انواع عوامل بیماری زا می توانند در یک فرش آلوده زنده بمانند و باعث مریضی ما بشوند . با این حال، اگر به پاکیزگی فرش اهمیت داده شود و به خوبی شستشو شود، یک فرش میتواند اسباب خوبی برای دکوراسیون منزل و محل کار شما باشد .

سخن آخر

تمیز کردن منظم فرش برای سلامتی شما و پاکیزگی خانه یا محل کار شما حیاتی است. یکی از کارآمدترین و محبوب‌ترین روش‌های مورد تایید ، استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش است . ما در قالیشویی امیدان تضمین می کنیم ، بهترین کیفیت و خدمات را برای شما ارائه دهیم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *